Anamaria Chiru, Partener DOBRINESCU DOBREV TAX ADVISORY SRL
În contextul digitalizării accelerate și al utilizării extinse a echipamentelor cu monitor, protecția sănătății vizuale a angajaților devine o responsabilitate majoră pentru angajatori. Un aspect central al acestei obligații este acoperirea costurilor pentru dispozitivele de corecție necesare lucrului în fața ecranelor. Cu toate acestea, delimitarea între „dispozitivele de corecție speciale” și „dispozitivele normale de corecție” ridică întrebări.
Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1028/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, care transpune Directiva 1990/270/CEE, angajatorii au obligația de a asigura angajaților care folosesc în mod obişnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru „dispozitive de corecție speciale”, care să corespundă activității acestora, dacă examenele medicale ale ochilor şi vederii indică necesitatea acestora și dacă dispozitivele normale de corecție nu sunt adecvate. Dar ce înseamnă concret „dispozitive de corecție speciale” și cum se deosebesc acestea de cele „normale”?
Mai multe pe: https://www.juridice.ro/769602/ochelarii-pentru-lucrul-in-fata-ecranului-cine-plateste-si-ce-prevede-legea.html